Meer Avonturen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu Meer Avonturen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu

Meer Avonturen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi,

Na opnieuw een kort nachtje (ik word verdwarie steeds om half 6 's ochtends klaarwakker) was het vandaag tijd om naar de scholen te gaan kijken. Er moet per slot van rekening toch stage gelopen worden. Om 9 uur werden we opgehaald door Peter en Linda (onze stagebegeleiders). We begonnen onze reis op het college waar Wouter les gaat geven. Na een korte stop reden we verder naar de school van Robin, het Coromoto college. De derde school die we aandeden werd mijn toekomstige werkplek, de oranjeschool. En nee, dat is geen gehandicaptenschool die uit Veenendaal is verhuisd... We reden de wijk binnen en het bleek al snel dat uitgerekend ik in een van de meest gevaarlijke wijken (Punda) van Willemstad moest stagelopen. Er kunnen nu twee dingen gebeuren: of ik word op m’n eerste werkdag gelijk ontvoerd, overvallen of verkracht, of dat gebeurt allemaal niet en ik ga daar een fantastische tijd tegemoet!
We kwamen de school binnen en ik maakte kennis met het schoolhoofd, een onvervalste Big Momma! Echt een te gekke vrouw met het hart op de juiste plaats. Daar kan het in ieder geval niet aan liggen. Op de school is zo'n beetje geen materiaal, ze hebben daar een paar ballen, een matje en wat 27handse banken. Dat wordt improviseren, maar ik heb er zin in! Na een tijdje vertrokken we ook hier vandaan op weg naar de school van Harold (huisgenoot en CALO’er). We kwamen op een pittoresk schooltje aan en het zag er goed uit. Wat opvalt, is dat de schoolhoofden stuk voor stuk erg aardig zijn. We werden overal hartelijk ontvangen. Het eerste wat ik hoorde van het schoolhoofd van Harold, was: “Hoe heet jij jongen? Je ziet er jong uit, veel jonger dan de anderen”. Babyface is dus gearriveerd op Curaçao. Waarschijnlijk vindt ze me jong, omdat bijna elke leerling op Curaçao er uit ziet als 25, maar goed dat is allemaal niet zo belangrijk. De laatste school werd mijn tweede stageschool, het Johan van Walbeeck college, de opposite van mijn eerste school. Een mooie zaal met allerlei materialen. Een mooi verhaal dus.
Na deze kleine wereldreis, reden we door naar het huis van Peter en Linda en daar valt je mond van open. Echt een fantastisch huis aan het Spaanse water. Supermooi gelegen, een mooi uitzicht en een betoverende sfeer, kortom te gek. We kregen wat lekkers te eten (rijk belegde bolletjes en kippenvleugeltjes). We praatten wat en bevonden ons weer eens in hemel nummer 7. Na een heerlijke lunch werd het tijd om te vertrekken.
We reden naar een huis en huurden een auto voor de eerste 10 dagen. We kregen een Daihatsu Feroza onder de kont en dat was dat. We reden naar een shop en haalden onze nieuwe Curaçaose simkaarten op (die mail ik jullie). Daarna reden we naar huis en nu zit ik hier dit verhaal te typen onder het genot van een polartje (bier).
Ook heb ik min of meer een baantje aangeboden gekregen bij een surfschool om daar surflessen te geven en daar ga ik sowieso op in. Echt een supermooi baantje waar ik ook nog wat mee verdien. Jullie horen of ik aangenomen ben, maar dat moet geen probleem zijn;)
Het is verder nog steeds te gek hier. Ik ben kats verbrand en heb een kop als een overrijpe tomaat, maar dat alles mag de pret niet drukken Morgen vetrekken we naar Mambo beach om daar met onze voeten in het warme zand te genieten van de zoete loungeklanken, de warme zonnestralen, het verfrissende zeewater en het koele, goudgele gerstenat.
Tot snel,

x x, Jan

  • 29 Januari 2009 - 21:06

    Juut:


    JAN.....
    WAT een vette verhalen.. en dat NU AL!!!
    What the f*ck?!
    Echt leuk om nu alles van de aankomst enzo al te lezen.. Keep up doinh the good jog... En jan... INSMEREN jij!!! ;)

    Kuusss

  • 29 Januari 2009 - 21:15

    Hanneke:

    hahah, die school van je klinkt lekker ;)
    laat ma het maar niet lezen want dan komt ze je nog persoonlijk ophalen denk ik :P
    enne gedroogde tomaten, er zijn vast wel mensen die ervan houden!

    xx

  • 29 Januari 2009 - 21:43

    Erik:

    Weer een enorm slecht verhaal.. De poezie is ver te zoeken.... Wel leuk dat het nu eindelijk lijkt dat je echt gaat stage lopen ;) ik geniet van je verhalen maatje!! Grijp die kans als (wind???)surfleraar!!!! Xxxxus je groooote broertje

  • 29 Januari 2009 - 21:55

    Maarten:

    Hahaha,
    Jan wat een geniaal, fantastisch verhaal!!
    Je excellereert weer in superlatieven, maar waarschijnlijk overdrijf je niet eens!

    Masssssel

  • 29 Januari 2009 - 22:11

    Pa En Ma:

    Man wat kun jij mooi vertellen, als dat baantje als surfleraar niks wordt, moet je beslist schrijver worden.
    Er gaat er verdwarie eentje aan verloren...

    Han heeft gelijk, had wel de neiging om me daar als big mama op te werpen en je te beschermen.
    Dus jongen kijk uit en succes daar, breng ze wat hollandse balsporten bij....

    xxxx en trust pa en ma

  • 29 Januari 2009 - 22:12

    Ma:

    oh ja, stuur nog eens een paar foto's...

  • 30 Januari 2009 - 01:38

    Harold:

    En wat hebben we het goed hier...

    Wil je straks nog wel terug naar Nederland?

  • 30 Januari 2009 - 06:16

    Joachim:

    Maatje,

    Zo klinkt echt super. Dik voor mekaar hoor ik wel.
    Lekker dat je al bijna een baantje hebt en dan ook nog eens als surfleraar. Straks mooie vrouwen les geven;) Balen joh.

    Geniet ervan en ik blijf lezen.

    Box

  • 30 Januari 2009 - 17:51

    San:

    Ola;)

    Wat een gave verhalen! Nu ik dit zo lees krijg ik echt gelijk zin om het vliegtuig te pakken!!!:-D

    Ik hoop voor je dat je het bijbaantje krijgt is echt super gaaf als dat lukt echt iets voor jou denk ik;)

    Geniet maar van alles!

    Liefs xxx

  • 30 Januari 2009 - 19:35

    Bertus:

    Hé Jan, leuk joh die scholen. Grote contrasten. Dat zou wel heel tof zijn als je daar de surfleraar kan worden. Héééééé Biertje!
    Zet er nog eens een paar mooie foto's op, we zijn wel benieuwd hoe het er daar allemaal uit ziet. Dat vergierde balkon mag er wel af. Groetjes pa.

  • 30 Januari 2009 - 20:44

    Ma:

    Hai man,

    Ist nog uit te houe!???
    Vast niet.
    Las bij Robin dat jullie
    vanalles kunnen eten daar.

    Heb je vandaag toch een lekker karbonaadje van je moeder gemist... hahah

    hou je haaks en tot snel.

    kus kus, ma


  • 31 Januari 2009 - 14:09

    Annie:

    klinkt allemaal super Jan...je mag je balkon wel eens dweilen..ziet er glad uit;)!

    geniet ervan jongen!
    in plaats van dat goudgele gerstenat, kun je ook een keer een dropshot nemen...;)

  • 31 Januari 2009 - 14:57

    Jacobien:

    Beetje balen dat je steeds vroeg wakker word, maar voor de rest heb je zo te horen niets te klagen!!:)Super leuk om je verhalen te lezen!
    Fijne dag!Liefs Jac

  • 01 Februari 2009 - 11:31

    Aline:

    Hey Jan!!

    Mooie verhalen schrijf je man! :D Helemaal leuk!
    Heb gehoord dat je van je hobby je werk gaat maken...Gaaf!! Have fun! Maar volgens mij lukt dat geweldig goed! ;)
    Kom je eigenlijk wel terug??

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Enjoy! Gr, Jan

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 36113

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Backpacktrip van Rio naar Bogota

27 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Stage Curacao!

Landen bezocht: