Nog 4 dagen... - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu Nog 4 dagen... - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu

Nog 4 dagen...

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 September 2012 | Nederland, Veenendaal

Aanstaande maandag is het dan eindelijke zover. Op die dag vertrek ik met Iberia via Madrid naar Rio de Janeiro. Daar begint mijn reisavontuur door Zuid-Amerika. Op de planning staan bezoeken aan Brazilie, Argentinie, Chili, Peru, Ecuador, Colombia, Bolivia en.... Ik zal proberen een korte uitleg te geven over mijn reis.

Na mijn stage op Curacao (inmiddels 3 jaar geleden, reisdagboek is op deze site terug te lezen), zijn de reiskriebels ontstaan. Je bent voor langere tijd in een heel andere omgeving en dat was enorm goed bevallen. Onze aardkloot heeft zoveel moois te bieden en het is zonde om daar niet meer van te zien. Dus na die tijd heb ik besloten dat ik meer van de wereld wilde zien!

Toen ik eindelijk besloten had om mijn reiswens in vervulling te laten gaan, moest ik een keuze maken waar ik heen wilde. Australie, Indonesie, Zuid-Oost Azie, Midden-Amerika, de Caribbean, Polynesie en Zuid-Amerika passeerden de revue. Uiteindelijk heb ik dus voor Zuid-Amerika gekozen, omdat ik meerdere onbekende landen wil bezoeken, andere culturen wil leren kennen en in landen wil komen waar ze talen spreken die voor mij nogal onbekend zijn. Daar liggen voldoende mooie uitdagingen!

Verder wil ik de tijd daar besteden met veel watersport (vooral surfen), een beetje cultuur snuiven (wereldwonderen bezoeken etc.), genieten van de natuur (stranden, jungles, bergen en andere natuurfenomenen), een beetje soulsearching, een stukje zelfontwikkeling, want ik ben toch 4,5 maand op mezelf aangewezen. Natuurlijk wil ik ook vooral veel genieten van alle indrukken die ik daar op ga doen en laat ik me verrassen door het onverwachte!

Op deze site kun je mijn belevenissen volgen.Ik probeer alles zo up to date mogelijk te houden met foto's erbij om de verhalen meer te laten leven!

Gr, Jan

  • 06 September 2012 - 14:02

    Erik:

    Dit had je me wel wat eerder mogen vertellen

  • 06 September 2012 - 15:43

    Jan:

    Haha!

  • 11 September 2012 - 08:44

    Bertus (de Vader Van):

    Het is nu dinsdag 11 september 2012. Jan is vertrokken en dat was nog niet zo makkelijk als het enkele weken geleden leek. Jan belde vannacht omstreeks 00.30 uur dat hij in zijn hostel in Rio was aangekomen. Zag er allemaal goed uit. Reis was volgens planning verlopen. Jan, we hopen dat je daar een mooie tijd mag hebben. Goede reis en tot over een maand of vier. Het aftellen is begonnen.
    X pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Enjoy! Gr, Jan

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 36013

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Backpacktrip van Rio naar Bogota

27 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Stage Curacao!

Landen bezocht: