Corcovado - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Holland - WaarBenJij.nu Corcovado - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Holland - WaarBenJij.nu

Corcovado

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 September 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Even een update:

Gisteren ben ik samen met 3 Belgen en een Duitse naar het Christusbeeld gegaan. Het beeld staat op een hoge berg van 700 meter hoog. Je kunt met een taxi naar boven, of lopus via een hike door de bossen. We kozen het laatste, omdat dat veel mooier is natuurlijk! Het was 33 graden toen we aan de hike begonnen. Gewapend met een paar liter water begonnen we aan de tocht naar boven. Al na 2,73 meter hield mijn slipper er mee op. Onherstelbaar kapot. Er zat niets anders op dan de slipper weg te gooien en op blote voeten verder te gaan. Misschien was et toch beter geweest om schoenen aan te trekken, maar die gedachte kwam te laat.
De tocht naar boven was steil, maar wel supermooi. Onderweg kwamen we langs watervalletjes, mooie uitzichten, tropische planten en als klap op de vuurpijl kwamen we een groep apen tegen. Erg cool om in het wild te zien!
Twee van de drie Belgen en de Duitse hadden weinig conditie, dus zij waren halverwege al helemaal op. Na een oerhollandse peptalk konden ze hun weg vervolgen en zijn we met z’n allen boven gekomen. De tocht duurde 2 uur, maar toen we eenmaal boven waren en het Christusbeeld zagen, was dat het 100% waard!
Het is ongelooflijk indrukwekkend om het beeld in het echt te zien. Het beeld (Corcovado) kijkt uit over de hele stad en het is samen met de Copacabana DE trekpleister van Rio. Na wat mooie foto’s geschoten te hebben, kreeg ik eindelijk in de gaten hoe mooi het uitzicht was. Je kunt bijna de hele stad zien met haar vele heuvels, stranden, gebouwen en waters. Helaas was het wat heie heie heiig, maar toch was het supermooi om te zien en mee te maken! Ik heb de foto’s op mijn laptop staan, dus die kunnen jullie aanschouwen!

Later meer over deze fantastische stad!

  • 12 September 2012 - 18:14

    Maarten:

    Adrianus!! Ik neem aan dat jij richting de top je Jesus Navas shirt aan had!? ;) Wat 'n gave foto's joh. Tering wat 'n mooi uitzicht!!

  • 12 September 2012 - 19:42

    Evelien:

    Hee Jan,

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Klinkt heerlijk zo in Brazillie? Inmiddels al op het strand gestaan en op je bord gestaan?

    Enjoy!

    Evelien

  • 12 September 2012 - 23:04

    Ma:

    Ha zoon,

    Wat een geweldige indruk moet dit achterlaten zeg, machtig mooi!
    Fijn dat je het zo leuk hebt en leuke contacten legt, superbelangrijk!
    Ga zo door en blijf genieten....wij werken wel..

    Liefs,

    Ma

  • 13 September 2012 - 09:49

    Stef:

    Janus! Haha die slipper..niks voor jou. Doet me denken aan een duister verleden in Bulgaria ;)
    Matig uitzicht trouwens, geniet ervan en ik kijk uit naar je updates!!

    X Stef

  • 13 September 2012 - 10:27

    Joachim:

    Hey Jan,

    Heel gaaf je avonturen. Blijf vooral schrijven, het is leuk om alles te volgen.

    De foto's zien er ook goed uit. Blijf lekker genieten en houdt ons op de hoogte ;)


    Groeten Jopie

  • 13 September 2012 - 15:55

    Jan Van Holland:

    Haha, Maarten! Tuurlijk had ik m aan;) Maar het uitzicht is idd behoorlijk fabelachtig!

    @ Evelien: ik ben al op het strand geweest, o.a de Copacabana. Nog niet gesurft, maar dat moet snel gebeuren!

    @ Steven: haha, slippers en ik zijn op cruciale momenten geen vrienden, haha! Inmiddels wel weer nieuwe, verkleurde Botafogo slippers deze keer...;-)

    En voor de rest, thanx voor de reacties! Leuk om wat terug te horen!!

  • 16 September 2012 - 02:17

    Rien:

    Supergaaf man! Jaloezie hier..
    Have fun daar, blijf schrijven ben benieuwd ^^

    Hooi Rien

  • 17 September 2012 - 22:14

    Juanes:

    Ha Jan!

    Mooie verhalen!
    Hoe bevalt het? Wat zijn je plannen de komende weken?
    Over drie weken vertrekken An en ik naar ARgentinie en Chili.
    Ergens halverwege een pot ballen?

    Gr. Johannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Enjoy! Gr, Jan

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 36124

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Backpacktrip van Rio naar Bogota

27 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Stage Curacao!

Landen bezocht: