Bijna beginnen.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu Bijna beginnen.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu

Bijna beginnen....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Na een paar dagen van radiostilte is het nu weer tijd geworden voor een verhaaltje uit het (nog steeds zonnige) Curaçao. Er is weer van alles gebeurt de afgelopen dagen. Het begon allemaal op donderdag.
Wouter (de hufter van die dag) moest voetbaltraining geven aan een Curacaos dameselftal (inclusief douchen na de training). Hij had daar de tractor voor nodig en daarom konden wij niet weg. Ik had een bezinningsmomentje nodig en ben de hort op gegaan. Gewapend met mn I-pod ben ik op pad gegaan richting de zee. Met een Cafe del Mar cdtje in de oren kwam ik helemaal tot rust. Eenmaal aangekomen bij de zee ben ik in het zand geploft en heb daar 1,5 uur gezeten in mijn eentje, totdat er een Colombiaanse familie het strand op kwam stuiteren. De coke vloog me om de oren en ik had het idee dat ik maar weer eens op moest stappen.
Het bleek dat ik 2,5 uur weg was geweest. De jongens, ongerust en wel, gaven me een portie klappen en daarmee was het klaar. ’s Avonds hebben we geklaverjast. Robin en ik hebben een potje kont geschopt, want de eindstand van de avond was 264 tegen 46. Kenners weten dat je dan aardig gekaart hebt. Wouter en Harold niet natuurlijk!
Vrijdag waren we weer aan huis gebonden doordat we een andere auto moesten hebben wij heel Willemstad gebeld voor auto’s, maar niemand had de prijsklasse die wij ambieerden. Na een weekje in een tractor gereden te hebben, wilden we meer. Helaas verhuren ze hier geen Escalades, X5’s, Ferrari’s en Lamborghini’s, dus zijn we uiteindelijk uitgekomen op een Mazda 323 uit 1984. En iedereen kijkt om als we langsrijden, wat een bolide hebben wij onder de kont, echt fantastisch! Jammer dat we m pas op zondag konden ophalen, want het was sfeerverhogend geweest als we met de Mazda uit konden. Dat kon niet, dus daarom zijn we maar niet uitgeweest.









Grapje. Natuurlijk zijn we uitgeweest!!! Deze avond was “de boot” aan de beurt. Een boot liggend in het Waaigat (zoek maar op) moest het decor worden van wederom een avond vol vertier. Ik was de BOB en vrijdagavond is BOB-avond voor deze man. Alles wat ons verteld was over de bot was waar. Wat hebben we daar een te gekke avond beleefd. We gingen helemaal loessoe op de klanken komend uit de speakers! Saillant detail: verhouding mannen en vrouwen was 30-70, mooi verhaal dus! Op de boot hebben we trouwens een bergje ALO’ers leren kennen. Allemaal dames. Ik herkende er eentje en Harold heeft een piepklein uurtje nagedacht over een openingszin die Robins openingszin moest gaan overtreffen (Zou je een foto van ons willen maken?). De schrijver vindt dat dit gelukt is. Harold stapt op het meisje af en opent met “zullen we zondag wat leuks gaan doen?” Het meisje fronst haar wenkbrauwen, kijkt hem aan en vraagt: “wat?” Harold herhaalt: “Zou je het leuk vinden om zondag wat samen te gaan doen, heb je daar tijd voor?” Meisje: “nee, ik heb dan al wat”. Harold: “dan doen ga ik toch gewoon gezellig mee!” Ongemakkelijk gezicht trekkend meisje: “dat kan niet want de auto zit al vol”. Ondertussen was ik in het water getiefd, zo hard moest ik lachen om de interessante conversatie. Harold vond het genoeg geweest en legde uit dat we van de CALO kwamen en dat we twee dagen later samen met alle ALO’s een intervisie hadden bij onze gezamenlijke stagebegeleiders Petric en Linda. Toen viel het kwartje bij het meisje (had niet eerder kunnen vallen, zo cryptisch was de openingszin) en was het contact gemaakt. Het bleek dat bijna alle ALO’ers uit waren, dus we hebben daar een hoop dames gesproken en ontmoet en dat werkte wat mij betreft sfeerverhogend! De avond ging ondertussen vrolijk verder. Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen om het feest te stoppen (serieus). De avond was geslaagd, Robin en ik hebben bij thuiskomst nog een klein pilsje gedronken en gingen pas om 5 uur slapen.
Zaterdag stond Jan Thielbaai op het programma. Een mooie baai waar het ook zonnig was. We hebben daar heerlijk gechilled, genoten van loungemuziek en een pottie gebeachvoetvolleyt. Van 5 tot 6 een happy hour meegepakt bij Zanzibar, naar huis gereden, klaargemaakt en weg gereden naar Mambo beach voor opnieuw een fiesta. Ik ga er verder niet teveel over uitweiden, anders wordt het een gebed zonder einde. Het was wel wéér geslaagd!
Zondag intervisie gehad bij Petric en Linda met alle ALO’ers uit Zwolle, Amsterdam en Tilburg. Wij waren natuurlijk weer te laat, hetgeen niet verrassend is als je op reis bent met mij! Daar aangekomen zaten er 14 meisjes op ons te wachten. Volgens mij hoef ik daar ook niet verder over uit te weiden. Balen was het niet in ieder geval..
De intervisie was interessant en leuk, we hebben iedereen wat beter leren kennen en stuff uitgewisseld, zoals nummers en e-mailadressen. Zo kunnen we op bezoek bij elkaar tijdens het lesgeven, voor ervaringen op andere scholen. Goed idee! Na de intervisie zijn Robin, Harold en ik als een stel jonge honden het water in geflipt. 37 salto’s achterover, voorover, barani’s en leipe andere flips later, kwamen we tot rust en konden we hem aantrappen naar huis. De nieuwe auto opgehaald en daarna naar Mambo gereden voor de zonsondergang. De ALO meisjes tegen gekomen en wederom een leuke dag gehad!!!
Vandaag ben ik naar mijn stageschool geweest en heb daar mijn eigen rooster gemaakt. Deze jongen heeft alles in drie dagen gepropt. Het komt er op neer dat ik op maandag en vrijdag vrij ben, niet echt vervelend dus, zo’n lang weekend! Morgen begin ik met stage, dus dan komt er waarschijnlijk een serieus verhaal op deze weblog.

Voor nu wens ik iedereen het beste toe, en ik sluit af met een dikke knuffel voor iedereen die dat graag wil ontvangen!

  • 10 Februari 2009 - 10:02

    Ma:

    hey man,

    WAt een onwijs te gek verhaal weer.
    Ik heb dubbelgelegen, net als jullie om de escapades van Harold..

    Echt helemaal te gek, fijn dat het zo goed gaat met jullie en dat je eindelijk aan het werk mag!!!!

    lieve groeten van ons hier , ook van pieter
    natuurlijk

    zoennnnnnnnnnnnnnn

  • 10 Februari 2009 - 11:36

    Jeanell:

    Heej Jan!!

    Volgens mij vermaak jij je daar ook al prima:) Al negertje geworden haha:p.. En al wezen surfen:D?!

    De groetjes van Sanne en Lotte

    Kus

  • 10 Februari 2009 - 13:27

    Ep:

    je zou een boek moeten gaan schrijven Jan Terlouw

  • 10 Februari 2009 - 13:29

    Dick Maas:

    Goed idee! Dan maak ik er een film van!

  • 10 Februari 2009 - 14:13

    Jan:

    Ik ben ook al een uitgever aan het zoeken, maar Dick, ik houd me altijd aanbevolen, je weet me te vinden...

  • 10 Februari 2009 - 16:59

    Lieke:

    hej jan! zag je site via je hyves dus heb er maar even een kijkje op genomen..! klinkt goed allemaal zeg :) leuk verhaaltje. vast genieten daar! nou, succes met je stage en vakantie vieren :P doe de groeten een robin!
    xxx kiele

  • 10 Februari 2009 - 20:32

    Ellen:

    Jantje!!
    Mooie verhalen!! jaloers!! Komt Juud nog gezelli langs? Jullie worden goed op jullie wenken bediend met al die meiden haha. Wel btje op Robin passen he:P Geniet ervan!!! Groetjes aan de rest!
    xx uit Utrecht

  • 11 Februari 2009 - 19:03

    Joop:

    Hoi Jan,
    Je verhaal(en) gelezen. Klinkt goed.
    Hou je taai. En veel plezier met de MAZDA 323, zo'n overdekte brommer.
    groetjes van Joop en de dames

  • 11 Februari 2009 - 21:23

    Maarten:

    Heey Jan Thielbaai,

    Zo te lezen mis je ons nog niet echt.. ;)
    T lijkt verdikkie wel of ik 'n sprookje zit te lezen, je avonturen worden steeds mooier!
    Blijf schrijven, maat!

    massel!

  • 11 Februari 2009 - 21:59

    Fred En Ria:

    Gaat 't goet daar op Curacacao?
    Onze zo'n Rocky zit 'r ook. Hoe dan ook..(hou je bek is Ria).. Fijne tijd daar, jongen!

  • 12 Februari 2009 - 13:42

    Judith:

    Heej Jan Alleman!

    Je schrijft echt super leuke verhalen!!! Maar ja.. kan ook niet anders van zo'n topper!!!

    Ik mis jullie echt... Ik was er Zo graag bij geweest :(
    Maarrrrr..... zet 5 én 6 maart in je agenda: 5 maart kom ik aan én 6 maart DJ Yade @ Club Cartouch!!!! YEAHHHHH :)

    Maar echt wat een vette verhalen, kan ook niet anders dan dat IEDEREEN die dit leest denkt: IK wil daar ook zijn!!!

    Doe je de gr en kussen van mij daar an die andere gasten :)

    En ow ja. jan.. Zou je als t lukt please nog ff mijn centjes willen overmaken... kan t nu ff heel hard gebruiken :)
    Thanx!

    Love you!!
    Tot over 3 weekjes!!!!!! :) :) :)

    Kus Juut!!!!

  • 13 Februari 2009 - 06:47

    Mardien:

    Jan!
    Ik wist helemaal niet dat je wegging?! stage? voor hoe lang?? Tof zeg! Ben je roos suus tom en jeroen al tegengekomen? Die zijn er ook:)
    Geniet! En ik zal vanaf nu aan je site bij houden, leuk!!
    xx

  • 13 Februari 2009 - 10:35

    An:

    He Davido Silvo,

    jij vermaakt ja prima lees ik wel...toch vind ik het een beetje gemeen om zulke mooie verhalen te schrijven..om ons een beetje lekker te maken..;)
    dus jan..wat ga jij morgen doen? wij gaan een wedstrijd voetballen met vrc7...tegen roda46...en de rechtshalf plek zal door iemand anders worden ingevuld...;)
    veel plezier nog man!!

    mazzel

  • 17 Februari 2009 - 15:39

    Inge:

    Jan!!

    Geweldige verhalen van je zeg!! :D Goed om te horen dat het er super goed bevalt, zit er nu toch ook maar over te denken om daar stage te gaan lopen haha ;)

    Succes met je stage! :p haha

    xx Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Enjoy! Gr, Jan

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 36019

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Backpacktrip van Rio naar Bogota

27 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Stage Curacao!

Landen bezocht: