Bye bye Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Holland - WaarBenJij.nu Bye bye Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jan Holland - WaarBenJij.nu

Bye bye Rio

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 September 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hoe snel kan het gaan… Het leek wel gisteren dat ik in Rio de Janeiro landde en nu zit ik in een bus op weg naar mijn volgende bestemming.. Ik wil door middel van het volgende verhaal vertellen hoe ik mijn laatste dagen in Rio beleefd heb!

Op dinsdag ben ik dus bij het Christusbeeld geweest. ‘s Avonds ging ik samen met de Belgen en de Duitse dame naar een club In Rio, Melt genaamd! We waren er klokslag 10 uur, omdat je van 10 tot 12 gratis caipirinha’s kon drinken en dat is niet verkeerd natuurlijk! We hebben er een mooi feest van gemaakt. Rio weet nu ook waar Belgie, Duitsland en Nederland liggen!
Op woensdag wilde ik naar het strand gaan, maar het was een grijze dag. Ik besloot te gaan wandelen richting de Suikerberg (die ronde berg die je op veel Rio foto’s ziet). Vanaf die berg heb je een fantastisch uitzicht over de Copacabana, ipanema, Leblon en al die andere heerlijkheden van Rio. Helaas was het zwaar bewolkt, dus ben ik niet naar boven gegaan. Na de Suikerberg ben ik terug gewandeld en op zoek gegaan naar een bus naar de Copacabana. Want ja, naar Rio gaan en niet op de Copacabana belanden is hetzelfde als vloeken in de kerk; het gaat niet samen… Eenmaal op de Copacabana aangekomen, bleek er bijna niemand te zijn. Het was nog steeds bewolkt met af en toe een watering zonnetje. Toch heb ik er een tijdje gezeten. Na een tijdje lekker gechilled te hebben, ging ik weer op weg naar het hostel, want ‘s avonds zouden we bij een Libanees gaan eten. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik had tot aan die woensdag nog nooit bij een Libanees gegeten. Ik bestelde de specialiteit van het huis, lamskebab. Ik weet niet wat ze er verder allemaal bij hebben gedaan, maar het smaakte redelijk. Toch zou ik het niet aanraden, want het is vrij droog..
Na het eten ben ik terug naar het hostel gegaan, want de jetlag was nog niet verteerd..
Op donderdag wilde ik gaan surfen op Barra (strand Rio). Ik stond, gewapend met mijn wetsuit, op de bus te wachten, totdat de hemelsluizen open gingen en een moesson het onmogelijk maakte om buiten te blijven staan. Ik dook de eerste de beste bus in en belandde uiteindelijk opnieuw op de Copacabana. Daar was een bodyboardcontest bezig met de beste bodyboarders ter wereld. Dat zag er welt of uit, dus ben ik daar blijven hangen. Na wat vette moves gezien te hebben, ben ik een heel stuk over de Copacabana gelopen. Het is een fantastisch strand, maar het is helemaal geweldig als het droog en zonnig is.
Op vrijdag ben ik met de Belgen naar Leblon/Ipanema geweest. Daar hebben we gewommen en gechilled.’s Avonds gingen we kingsen en daarna stond ere en avondje Lapa op het programma. Lapa is het centrum van Rio en op vrijdagavond DE place to be. De straten staan helemaal vol met mensen, drankkarretjes, eetkarretjes, muziekbandjes. Je begrijpt; een hele vette sfeer. We waren daar met 3 Braziliaanse dames, een Duitse damestweeling, de Belgen en ik. Deze avond gaat de boeken in als een zeer geslaagde avond. Het was top om in Lap ate zijn op deze vrijdag!
Zaterdag beleefde ik mijn voorlopig laatste momenten Rio, want ik wil hier graag nog eens heen. 5 dagen is eigenlijk te weinig, want er is zoveel te doen! Zo heb ik nog geen Favela’s van binnen gezien, geen Braziliaanse voetbalwedstrijd bezocht, het klassieke centrum nog niet gecheckt, geen vollle Copacabana mogen aanschouwen en ga zo nog maar even door!

Toch hoor je me niet klagen, want de volgende bestemming staat al voor de deur. Ik vertrek naar Ilha Grande voor 3 dagen en ik heb gehoord dat het daar behoorlijk bounty is, dus in mijn volgende verhaal doe ik een verslag van dit tropische eiland!

  • 20 September 2012 - 09:00

    Erik:

    Broertje! Behoorlijk afzien dus daar! Het doet me wel licht glimlachen als ik de bewolkte foto's zie, alleen maar zon gun ik je dan ook weer niet ;) Het is maar goed dat je uit Rio en Gomorra weg gaat, veel teveel alcohol te koop daar als ik het zo lees :) Spreek je snel en kijk uit naar je Bounty Mars en Twix foto's!

    XXX

  • 20 September 2012 - 11:13

    Jennifer:

    Hallo Jan
    Fijn dat alles goed gaat. Jammer dat het weer bewolkt was maar er komen nog genoeg mooie dagen. Geniet er lekker van en doe veel ervaringen op Doe voorzichtig en tot gauw
    Gr Jennifer

  • 20 September 2012 - 22:58

    Mams!:

    Ha lieve tweede zoon!

    Heerlijk om weer van je te lezen, mooie dingen gezien en ervaren, echter in een TE korte tijd.
    Neemt niet weg dat je deze ervaringen met je meeneemt en die kunnen ze niet meer van je afnemen!
    Over het eten ben je verder wel te spreken?
    Je rolt zo van het een maar zo in het ander, heerlijk als je de tijd aan jezelf hebt.
    Blijf genieten van al het moois, maar probeer ook tijd voor jezelf te nemen.

    Een lieve zoen van mij en.....mis je wel...er blijft vlees over....

    Bye son

  • 21 September 2012 - 13:14

    Hankque:

    Jan de grote!

    Klinkt wel alsof je het naar je zin hebt. Jammer dat de
    Moesson jou net toen moest teisteren. Even een klein citaat van Wikipedia:
    'moesson (naar het Arabisch "mausim" voor seizoen) is de periodieke wind in tropische gebieden die een halfjaar lang uit een bepaalde richting waait om dan ongeveer 180° van richting te veranderen.'

    Een half jaar.. Hopelijk is dat half jaar net afgelopen!

    Uiteraard vermaak jij je wel. Leef je uit ouwe casanova! Wacht in spanning op je volgende belevenis!

    Kus

    Henk

  • 22 September 2012 - 02:24

    Jan Van Holland:

    Haha, Erik! lachen om mijn leed... Had ik niet achter je gezocht! Maar het nieuwe verhaal staat klaar en de bountyfoto's ben ik nu aan het uitzoeken!

    Ma, verder eet ik alles op, net als thuis, haha!

    Hanque, het is hier zeker top! Thanks for de moesson uitleg! Ik hoop ook dat dat half jaar net is afgelopen, haha! Verder gaat het ook top!

    Hou jullie allen op de hoogte!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Enjoy! Gr, Jan

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 36009

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Backpacktrip van Rio naar Bogota

27 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Stage Curacao!

Landen bezocht: