Caribisch Carnaval... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu Caribisch Carnaval... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Holland - WaarBenJij.nu

Caribisch Carnaval...

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Het lijkt al weer heel lang geleden dat ik wat geschreven heb op mijn waarbenjij. Dit komt waarschijnlijk, omdat ik zo vreselijk druk ben de hele week. Druk met bakken, braden, voetbal kijken, beachsoccer, beachvolleybal, polstrainingen, wat stage hier en daar en dan vergeet ik bijna carnaval. U voelt het waarschijnlijk wel weer aan, dit kan weer een lang verhaal worden. Ik hoop dan ook dat u koek en zopie heeft gepakt (zo heet dat toch in de winterse kou?) en dat u lekker zit, want ik ga mijn best doen om er weer een mooi verhaal van te bouwen… Klaar? Mooi! Niet klaar? Lees toch maar door, want anders mist u misschien nog wat…

Ik was de vorige keer gestopt bij het Curacaos waterballet met onze Mazdarati en ik schrik dat dat alweer 1,5 week geleden is. Het is echt lang dat ik niet geschreven heb. Ik zal bij het begin beginnen. De volgende dag, woensdag, ben ik op 1,5 voet naar stage gegaan en heb daar lesgegeven aan de kleuters en groep 8. Het regende die ochtend, dus ik heb het klaslokaal van de kleuters omgetoverd tot een volwaardige gymzaal, inclusief ringstellen, wandrekken en baskets, zodat ik een mooie les kon geven. Gek genoeg eb ik de spullen niet gebruikt en heb ik de lessen gevuld met Oud-Hollandsche spellen, zoals Annemarie Koekoek, vos kom uit je hol en tik tik wie ben ik? Het was leuk en de ochtend vloog voorbij. Daarna nog even groep 8 afgebeuld met 40 minuten volledig loes gaan met ballen. De volgende dag nog 6 uurtjes gelopen: groep 4,5,6,7,8a,8b, om half 1 klaar en aantrappen naar huis, want het was nu tijd geworden voor vakantie. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar wel aan toe was. Twee dagen werken gaat je niet in de koude kleren zitten, tijd om bij te tanken dus!

Woensdag hebben Wouter en ik Harold en Robin even ingemaakt met poolen. Na 90 minuten stond er een 3-1 uitslag op het scorebord en dat was volledig terecht. De tegenstander is er niet aan te pas gekomen. Het ene tegendoelpuntje werd veroorzaakt door een te nonchalante keustoot van Jan en de 8-ball vloog pardoes het netje in. Een ongelukkig momentje, maar het bleef zonder gevolgen. De derde helft hebben we sportief samen afgesloten, samen met alle fans die aan het kijken waren. De sfeer zat er geweldig in en het werd wederom laat.

Donderdag hebben we ajax gekeken op een terrasje.. Hoe geniaal is het om een UEFA cup wedstrijd te kijken met een warme middagzon op de bol en een amstel bright in je klauwen? Vraag het me en ik zeg: hemels! De wedstrijd ging overigens met 0-1 naar Ajax, door een donderdagschot van Kennedy Baggericioglu, doet die kalende Zweedse Turk nog een keer wat goeds in shirt nummer 7! van Ajax! Euforisch liepen we de polonaise over de pontjesbrug en vierden ons feestje met de andere fans van Ajax. ’s Avonds zijn Wouter en ik nog even naar de Nachtwacht geweest voor een afzakkertje. De sfeer was erg relaxed en gezellig en samen met wat dames hebben we er weer een feestje van gemaakt. Ik zeg, een mooi begin van een lang carnavalsweekend, want ja afgelopen weekend was het dan eindelijk tijd voor het grote Caribische Carnaval!
Het traditionele volk kijkt het hele jaar uit naar dit feest van het jaar en iedereen heeft ook al weken van te voren een plekje gekocht.. Vrijdagavond barstte het feest los met de Teenage parade door de straten van Otrabanda! Wij waren verkeerd ingelicht (verrassend?) en zaten al om 6 uur klaar voor de parade. Het duurde tot half 9 voordat de eerste praalwagen de straat betrad, maar toen ging het los ook! Dampende beats kwamen uit vrachtwagens vol speakers en de leerlingen van de middelbare scholen gingen helemaal los. Ze dansten hun ballen uit de broek, zo gingen ze te keer met z’n allen. Het was een mooi gezicht, want elke school had een eigen thema. De ene school was helemaal zilver, de ander gingen als verkeersborden en weer een andere school zag eruit als wilde beesten uit de Lion King, kortom het was een fleurig zooitje ongeregeld dat op de een of andere manier toch geregeld was! Ik vond het in ieder geval erg vet om mee te maken en dit was nog maar het begin van het weekend. Na de optocht zijn we doorgereden naar de boot, voor een magistrale afterparty. Helaas regende het een beetje, waardoor meer dan de helft van de gasten eruit zagen als (be) zopen katten. Dit alles mocht de pret niet drukken, het was weer geniaal. Vrijdagavond is een van de tofste stapavonden van de week, de sfeer is altijd top en de mensen zijn erg aardig. Gek eigenlijk, want je komt elke avond bijna dezelfde mensen tegen… Ag, wat maakt het ook uit, het is gewoon een supermooi feestje en zo ook deze keer!
Zaterdag werd ik gebeld door Joris. Hij vroeg of ik mee ging windsurfen. Ik stemde gelijk in en de andere mannen wilden ook wel mee. Ik was die krater in mijn hak vergeten, waardoor ik uiteindelijk het water niet op kon. En dat vond deze meneer helemaal niet leuk, maar goed life goes on. Ik heb besloten om de jongens les te geven, want ze bakten er zonder mij bar weinig van. Ik ben in het water gaan staan en heb de jongen wat tips gegeven en ik moet zeggen dat die aardig overkwamen. Als volleerde beginners gleden de mannen door het water. Na een tijdje was ik Robin kwijt, bleek die jongen ergens tussen Bonaire en Curacao te drijven, moederziel alleen. Toen hij eindelijk terug was vertelde hij me dat hij Wilson tegen was gekomen, die kwam heel brutaal langs drijven, ouwe volleyboef... Na een uurtje vonden de mannen het genoeg en hebben we m aangetrapt naar Jan Thiel beach en daar hebben we het happy hour meegepakt bij Zanzibar. Er was daar een moment waar goed zichtbaar was dat we al veel mensen hebben leren kennen. We zaten allemaal verspreid op het strand te babbelen met allerlei andere studenten, voornamelijk dames en dat was mooi! Het was gezellig en ’s avonds hebben we het afgemaakt op Mambo beach. Volgt u het nog? Goed zo!
Zondag was het tijd voor het Grote carnaval. Een enorme parade door de versierde straten van Willemstad, dat mag je natuurlijk niet missen en dat hebben we dan ook niet gedaan. We dachten als echte Hollanders wel even een plekkie te veroveren langs de weg, maar dat viel lang niet mee. We werden overal weggetrapt door woeste Antilianen en dat was niet aangenaam. Uiteindelijk zijn we op een hoge muur belandt, vol met je kop in de zon.. Op zich lekker, maar geen uren achter elkaar. We dropen af als zweetdruppels op een warm voorhoofd naar beneden. Maar als donderslag bij heldere hemel vonden we toch een mooie plek, midden tussen de dansende Antilianen. De entourage was erg geniaal en we maakten alles mee vanaf de voorste rij en dat oogst toch respect als je vooraf helemaal niks geregeld hebt! Tegenover ons stonden drie aimabele dames naar ons te zwaaien met vier blikjes Amstel en iedereen weet wat dat betekend: GAAN!!! Wij door de stoet heen geslalomd, onderweg ben ik nog knock out gegaan door een schuddende bilflap, maar ondanks die tegenslag zijn we toch aan de otra banda gekomen (andere kant). De dames omhelst, want wat waren die pilsjes lekker en ook nog gratis, wat wil een vrijgezelle man nog meer? We hebben de parade afgekeken en wilden toen naar de auto gaan, maar we waren vergeten dat die kapot was gegaan. We hebben toen een illegale taxi gepakt naar Wet & Wild voor de carnaval afterparty. Daar hebben we weer een heleboel mensen leren kennen en het was beregezellig!
Maandag konden we geen kant op, omdat de auto naar de haaien was. We moesten dus noodgedwongen thuisblijven. ’s Avonds hebben we de drie aimabele dames, in de volksmond Ellen, Caroline en Marjet genoemd, uitgenodigd voor een gezellig dineetje als dank voor de V.I.P plaatsen bij de parade. We hebben een erg gezellige avond gehad en zo was het!
Dinsdag haalde onze autobaas de auto op om hem te fixen. Hij heeft er een nieuwe koppeling in gezet en de auto, ook wel Herpes genoemd, deed het weer als een zonnetje. ’s Avonds hebben we wat dames uitgenodigd voor een dineetje! Deja-vu? Niet helemaal, want het waren drie andere dames: Loes, Rianne en Lianne. Wederom erg gezellig gehad. Ze hadden pizzas meegenomen en die hebben we gebakken in onze net schoongemaakte oven. Robin en ik hebben als een stel poetsnichten drie kwartier keihard lopen werken om dat ding schoon te krijgen. Hij was zo vies als de klauwen van Edwin en de krochten onder het randje van… (VRC 7 spelers mogen zelf invullen op wie dat van toepassing is;)), maar uiteindelijk hebben we hem schoon gekregen. De pizza’s smaakten erg goed en na het eten zijn we naar Willemstad gereden voor de afsluitende parade. Een parade by night. Het zag er weer mooi uit, we zijn nog met een paar parade mensen op de foto geweest (kijk binnenkort op mijn hyves voor de foto’s) en hebben er een mooie avond van gemaakt. Daarna nog een afterparty in onze crib gedaan en daarmee was ook deze avond ten einde!
Woensdag en donderdag is er eigenlijk weinig gebeurt. We hebben woensdag als een stel lakse honden op het strand gelegen, daar nog even lekker gevoetvolleyt en een potje geklaverjast. Robin en ik stonden het hele potje met 50 punten achter, maar pakten in de laatste drie rondes zoveel punten dat we als een stel Duitsers op het EK vandoor gingen met de winst. Wouter heeft drie prullenbakken verbouwd en moet nu 280 uur bij bureau HALT werken om de schade te vereffenen, het zit die arme jongen ook niet mee. ’s Avonds heb ik een film gekeken in mn bed, seven pounds en die beveel ik bij deze aan bij iedereen. Wat een vette film is dat, gaat hem allen kijken en snel een beetje. Geef me daarna een recensie en de beste recensie wint een prijs. Donderdag een dagje stage gehad en ’s avonds wederom geklaverjast. De stand is na 13 potjes, schrik niet: 11-2 voor Robin en mij!!! Een clubrecord ligt in het verschiet!
Vrijdag zijn we opgesplitst en zijn Wouter en ik naar het strand geweest. Robin en Harold hadden zin in shoppen. We hebben lekker gechilled en gezellig bij dames gelegen en ja dat gebeurt inderdaad vaker ja. ’s Avonds hebben we een mooi studentenfeest meegemaakt bij een villa. Alle studenten waren er op af gekomen en het werd weer een geniaal feest. De amstel Brightjes gingen er in als water (4 gulden per flesje = 1,75eu). De avond werd een mooie, er werd zelfs nog gevoetbald en ja dat is verrassend op zo’n feestje, maar op Curaçao kan dat allemaal.


Vandaag gaan we volleyballen op Mambo, omdat daar een toernooi is. Even geen voetbal dus, maar degene die wel eens met mij gevolleybalt hebben, weten dat ik vaak met de voet speel, dat belooft nog wat. Ik ben benieuwd en heb er veel zin in. We gaan die cup binnenhalen en drinken daarna de hele avond gratis bier. Er ligt dus weer iets moois in het verschiet.

Nu stop ik er weer mee, want het is me weer een aardig lang verhaal geworden. Daar heb ik u voor gewaarschuwd. Ik kan daar niks aan doen, want ik beleef gewoon veel en wil dat graag met jullie delen. Volgende week weer een nieuw verhaal van de hand van meester Jan. Fijn weekend en tot snel!!!

AYOOO!!!

P.S: Wie gaat de UEFA cup winnen? AJAX, AJAX!!!!!!!!!!!!! KAMPIOENEN!!!!!!!!!!!!!!!


  • 28 Februari 2009 - 20:33

    Ma:

    Jantjeeeeeeeeee,

    vieze bofbil (flap)
    Wat een avonturen weer..
    je blijft gewoon Jan van Holland uut 't Veen ja!!!!

    Man man, dit is echt puur genieten, fijn voor jullie allemaal.

    Dikke, jaloerse zoenen van ons allen!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

  • 01 Maart 2009 - 18:28

    Ep:

    Mooi verhaal broertje!

    "Toen hij eindelijk terug was vertelde hij me dat hij Wilson tegen was gekomen, die kwam heel brutaal langs drijven, ouwe volleyboef..." --> geniaal

  • 05 Maart 2009 - 08:25

    Mams:

    Ha die Johnnie,

    Wat een mooie,leuke, kleurrijke, gezellige foto's

    Leuk om weer nieuwe te zien, thnx!!

    kussen uit Nederland

  • 05 Maart 2009 - 19:53

    Eddie :

    weer een mooi verhaal janus ziet er goed uit daar wat hebbe mij hande met jou ove te maake :p

  • 09 Maart 2009 - 18:04

    Erica:

    BAH! wat zie jij smerig bruin op die fotos...!!

  • 10 Maart 2009 - 10:24

    F.Wijnhorst:

    Beste Jan, leuk jouw belevenissen te lezen.
    Bepaalde gemeenteleden moet je wel in de gaten houden, ook als ze ver weg zijn.
    Ik hoop dat het vervolg ook veel vreugde en voldoening geeft.

    Groeten, F.Wijnhorst

    P.s. 't is wel triest te moeten lezen dat je nog steeds Ajax fan bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Enjoy! Gr, Jan

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 36116

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Backpacktrip van Rio naar Bogota

27 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Stage Curacao!

Landen bezocht: